To see a world in a grain of sand. And a heaven in a wild flower

从一粒沙子看到一个世界,从一朵野花看到一个天堂

Hold infinity in the palm of your hand. And eternity in an hour

把握在你手心里的就是无限,永恒也就消融于一个时辰. 

Life is a chain of moments of enjoyment, not only about survival

生活是一串串的快乐时光,我们不仅仅是为了生存而生存

Let’s write that letter we thought of writing "one of these days". 

曾"打算有那么一天"去写的信,就在今天写吧. 

I love you not because of who you are, 

我爱你,不是因为你是一个怎样的人, 

Because of who I am when I am with you . 

而是因为我喜欢与你在一起时的感觉. 

No man or woman is worth your tears, and the one who is worth make you cry. 

没有人值得你流泪.值得让你这么所的人,不会让你哭泣. 

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can’t have them. 

失去某人,最糟糕的莫过于,他近在身旁,却犹如远在天边. 

To the world you may be one person, but to one person you may be the world. 

对于世界而言,你是一个人;但是对于某个人,你是他的整个世界. 

Never frown, even when you are sad, because you never know who is falling in love with your smile. 

纵然伤心,也不要愁眉不展,因为你不知道是谁会爱上你的笑容。

Don’t waste your time on a man/woman, who isn’t willing to waste their time on you. 

不要为那些不愿在你身上花费时间的人而浪费你的时间. 

Just because someone doesn’t love you the way you want them to doesn’t mean they don’t

love you with all they have. 

爱你的人如果没有按你所希望的方式来爱你,那比能够不代表他们没有全心全意地爱你. 

Don’t cry because it is over, smile,because it happened. 

不要因为结束而哭泣.微笑吧,为你的曾经拥有. 

And forever has no end. 

永永远远,永无止境. 

Life is a pure flame, and we live by an invisible sun within us. 

生命是一束纯净的火焰,我们依靠自己内心看不见的太阳而存在. 

I’ve learned… That the best classroom in the world is at the feet of an elderly person. 

我明白了…世界上最好的教室就是老人的脚边。

I’ve learned… That when you’re in love, it shows. 

我明白了…当你沉浸在爱情中,会表现出来的。I’ve learned… That just one person saying to me, “You’ve made my day!” makes my day. 

我明白了…有人告诉我“你让我很快乐!”,这使我很快乐。

I've learned… That having a child fall asleep in your arms is one of the most peaceful feelings in the

world. 

我明白了…有个孩子在在你的臂弯中入睡是世界上最安宁的感觉。

I’ve learned… That being kind is more important than being right. 

我明白了…秉性善良比行事正确更为重要。

I’ve learned… That you should never say no to a gift from a child. 

我明白了…永远不要拒绝一个孩子赠与的礼物。

I’ve learned… That I can always pray for someone when I don’t have the strength to help him in some

other way. 

我明白了…如果从各种方面我都没有能力帮助他的时候,我就为他祈祷。

I’ve learned… That no matter how serious your life requires you to be, everyone needs a friend to act

goofy with. 

我明白了…不管生活让你变得多名的严肃,每个人都要有一个可以胡作非为的朋友。

I’ve learned… That sometimes all a person needs is a hand to hold and a heart to understand. 

我明白了…有时候每个人都需要一只可以握住的手和一颗信任的心。

I’ve learned… That simple walks with my father around the block on summer nights when I was a child

did wonders for me as an adult. 

我明白了…但我孩提时在夏天夜晚陪着我父亲走过几个街区曾感动过我,当我成人时。

I’ve learned… That life is like a roll of toilet paper. The closer it gets to the end, the faster it goes. 

我明白了…生命象一卷厕纸。越到最后,走得越快。

I’ve learned… That we should be glad God doesn’t give us everything we ask for. 

我明白了…我们应该感到高兴,上帝没有把我们想得到的都给予我们。I’ve learned… That money doesn’t buy class. 

我明白了…金钱并不能买到社会地位。

I’ve learned…That it’s those small daily happenings that make life so spectacular. 

我明白了…就是一些生活的琐碎让生命壮丽。

I’ve learned… That under everyone’s hard shell is someone who wants to be appreciated and loved. 

我明白了…在某些人的坚硬外壳下,也有渴望欣赏和理解的一面。

I’ve learned… That the Lord didn’t do it all in one day. What makes me think I can? 

我明白了…上帝并没有把一切都做完。否则,我能做什么呢?

I've learned… That to ignore the facts does not change the facts. 

我明白了…应该忽视的是,事实并不能改变事实。

I've learned… That when you plan to get even with someone, you are only letting that person continue to

hurt you. 

我明白了…如果你蓄谋报复某人,只会让那个人继续伤害你。

I’ve learned… That love, not time, heals all wounds. 

我明白了…是爱,而不是时间,能够治愈一切伤痛。

I’ve learned… That the easiest way for me to grow as a person is to surround myself with people smarter

than I am. 

我明白了…使我成长的捷径就是围绕在比我聪敏的人身旁。

I’ve learned… That everyone you meet deserves to be greeted with a smile. 

我明白了…你遇到的所有的人都应该给他们一个微笑。

I’ve learned… That there’s nothing sweeter than sleeping with your babies and feeling their breath on

your cheeks. 

我明白了…在和孩子们一起睡,感受他们的呼吸喷在你的脸上的时候,世界上没有较之更甜蜜的事情。

I’ve learned…. That no one is perfect until you fall in love with them. 我明白了…直到你爱上了一个人才发现原来有人是完美的。

I’ve learned…That life is tough, but I’m tougher. 

我明白了…生命是艰难的,而我更坚强。

I’ve learned… That opportunities are never lost; someone will take the ones you miss. 

我明白了…机会从不落空,总有人得到你错过的。

I’ve learned… That when you harbor bitterness, happiness will dock elsewhere. 

我明白了…当你遭遇苦难,幸福总会在某处停靠。

I’ve learned… That I wish I could have told my Dad that I love him one more time before he passed away. 

我明白了…我真希望在父亲去世之前能再说一次我爱他。

I’ve learned… That one should keep his words both soft and tender, because tomorrow he may have to

eat them. 

我明白了…一个人应该温柔地遵守诺言,因为明天他可能就食言了。

I’ve learned… That a smile is an inexpensive way to improve your looks. 

我明白了…微笑是最廉价的改善自己面孔的方法。

I’ve learned… That I can’t choose how I feel, but I can choose what I do about it. 

我明白了…我不能改变我的想法,但是我可以改变我的做法。

I’ve learned… That when your newly born grandchild holds your little finger in his little fist, that you’re

hooked for life. 

我明白了…当最近降生的曾孙用他的小拳头握住你的小拇指的时候,你发现你对生命如此的着迷。

I’ve learned… That everyone wants to live on top of the mountain, but all the happiness and growth

occurs while you’re climbing it. 

我明白了…所有的人都想停留在山顶,但所有的乐趣和成长发生在爬上的过程里。

I’ve learned … That it is best to give advice in only two circumstances; when it is requested and when it is

a life threatening situation. 我明白了…发表建议最好在以下两个场合:别人发出请求,和生命收到威胁的时候。

I’ve learned… That the less time I have to work with, the more things I get done. 

我明白了…越是给很少的时间,我能做越多的事情。

Never trouble trouble till trouble troubles you. 麻烦没来找你,就别去自找麻烦。

第一、四个 trouble 是动词,第二、三个 trouble 是名词。

2. I think that that that that that student wrote on the blackboard was wrong. 我认为那个学生写在黑板上

的那个“that”是错误的。

第一个 that 是连词,引起宾语从句;第二、五个 that 是指示代词“那个”;第三个 that 在这儿相当于名词;

第四个 that 是关系代词,引起定语从句。

3. I know. You know. I know that you know. I know that you know that I know. 我知道。你知道。我知道你

知道。我知道你知道我知道。

4. We must hang together, or we'll be hanged separately. 我们必须团结在一起,否则我们将被一个个绞

死。

这是一句双关语。前面的 hang together 是“团结一致”的意思,后面的 hanged 是“绞死”的意思。

5. The quick brown fox jumps over a lazy dog. 那只敏捷的棕色狐狸跳过了一只懒惰的狗。

这个句子包含了英语中的 26 个字母。

6. Was it a bar or a bat I saw? 我看到的是酒吧还是蝙蝠?

这是一句回文句,顺着读和倒着读是一样的

评论